Open top menu
Sunday 30 November 2014

Assalamualaikum dan selamat petang buat teman2.. Selamat berhujung minggu dan nikmati setiap saat yang ada bersama keluarga tercinta dengan sebaiknya.. Saat ku jatuh cinta.. 17.10.2012 bermula detik perkenalan saya dengan suppliment kesihatan shaklee. Setelah kelahiran anak keempat, saya berjaya mengumpul stok susu yang banyak dan sgt2 meriah. Anak pertama hingga ketiga saya gagal!! sngat2 sedih. Disebabkan kurang pengetahuan dan kaedah yang betul cara mengepam, suppliment yg berkesan membnyakkan susu ibu dan kaedah2 yang betul mengendalikan simpanan susu yang di perah. Alhamdulillah, setelah berkenalan dengan shaklee, semangat juang yang tinggi tiba2 muncul untuk saya menyusukan baby perempuan pertama saya dr 4 orang anak ketika itu. Sedangkan Allah telah menganjurkan penyusuan susu ibu sebagaimana firmannya "And the mothers are to suckle their infants for two years, for those who wish to complete the suckling” – Surah Al Baqarah “We have enjoined upon the human being to treat his parents kindly. His mother bore him with weakness upon weakness, and his weaning is in two years.” - Surah Luqman Saya akui kelemahan saya iaitu saya sudah set di minda bahawa saya seorang ibu bekerja (7.00 pagi-6.00/7.00 ptg)termasuk perjalanan pergi dan balik kerja, bagaimana mungkin saya nak bagi susu badan sepenuhnya kepada anak saya. Kalau tidak bekerja bolehla. Ya Allah, begitu jahilnya pemikiran saya. Zaman sudah semakin canggih, teknologi berkembang pesat, semua kemudahan ada di depan mata. Tinggal nak tak nak sahaja. Begitu indahnya perasaan ini bila saya dapat memberi yang terbaik untuk bayi saya. Semuanya tak mustahil jika keinginan tu ada. Buang semua perasaan yang negatif2.. susahnya nak pam waktu kerja, nnti bos marah. Nak simpan susu lagi nak bawak balik dalam perjalanan.. Leceh2.. Buang semua pemikiran itu. Jika ada kemahuan, di situ pasti ada jalan. Jika niat yg tertanam di hati kita itu niat yg sgt baik..InsyaAllah Allah permudahkan. Alhamdulillah saya telah berjaya. Usia bayi saya menuju ke tiga tahun. Selalu nak nenen ibu je. Waktu balik kerja, nenen ibu yang dicapainya dulu..Allah.. bahagianya..satu nikmat tak ternilai.. 5 kunci tips pengumpulan stok susu ibu yang ingin saya kongsikan di dalam post ini adalah: 1. Allah izinkan saya miliki susu badan yang cukup dan banyak untuk anak saya Aisyah Azzalea 2. Saya gunakan teknik pam sebelah, menyusu sebelah breast lagi setiap masa penyusuan 3. Minum air kosong yang cukup 2 liter- 3 liter sehari 4. Pengambilan suplimen Shaklee set penyusuan lengkap (Alfalfa, B Compleks, Vitamin C, ESP, ostematrix, Vitalea) bersama cara makan yang betul 5. Nekad dan azam yang kuat 6. Konsisten _________________________ Ingin mendapatkan suplimen terbaik untuk anda dan keluarga? Ingin mendapatkan Shaklee dengan harga istimewa beserta konsultasi percuma Ingin menjana pendapatan 4,5,6 angka bersama Shaklee? Boleh hubungi, Faridah Ahmad 012-9555602 iedaleo108@gmail.com Master Coordinators to be
Tagged
Different Themes
Faridah Ahmad Menulis

Saya Faridah bt Ahmad, pengedar sah SHAKLEE anda no. ID 929771. Jom CANTIK dan SIHAT bersama Shaklee (Selamat Mesra Alam dan Berkesan) bukan hanya sekadar MENJUAL SUPPLEMENT SHAKLEE tetapi berkongsi ilmu mengenai KEBAIKAN SUPPLEMENT SEMULAJADI.

0 comments

Popular Posts